Het is een zonnige dag in het najaar. Op de kniplijst van barbershop The Blessing, gelegen vlakbij station Delft, staan Ton, Mark en Matthijs. Binnen zitten verschillende klanten in de stoel en uit de speakers schalt gezellige Spaanse muziek. Verwelkomd met verse koffie of thee voelen klanten zich snel thuis in deze swingende zaak. ‘Kunnen jullie een beetje dansen?’, vraagt eigenaar Jhonny Diaz aan de heren van CBBS, terwijl hij zelf mee-wiegend met de muziek de knipbeurt van zijn klant afwerkt. Je merkt bij binnenkomst al dat dit een vrolijke zaak is. Als je nog niet opgewekt was binnengekomen, je gaat ongetwijfeld opgewekt de deur uit.

Ondernemer sinds 2015

Ondernemer Jhonny begon in 2015 met een barbershop en zit al sinds 2016 op deze prachtige locatie. In het begin werkte hij vooral alleen. ‘Als het echt heel druk was kwam mijn broertje heel af en toe helpen’, zo vertelt hij. Ondertussen is de zaak gegroeid en heeft hij een aantal mensen in dienst. Je zou zeggen dat het alleen maar goed nieuws is voor hem, maar de ondernemer had geen zicht op loonkosten en ook niet of het allemaal wel goed was ingeregeld.

‘Je moet CBBS bellen!’

Een bevriende ondernemer vertelde dat hij alles goed had geregeld bij CBBS, dus als hij echt het goed wilde regelen moest hij zeker maar daar beginnen. Zo gezegd, zo gedaan en na een eerste telefoontje volgde een eerste kennismaking met Ton van den Berge. De tweede afspraak was er een met koffie en een knipbeurt. Voor Ton een typische win-win situatie, want hij was op zoek naar een nieuwe kapper en hoefde zo niet lang te zoeken: hij zat nu bij de beste kapper van Delft in de stoel.

Jhonny: ‘Hij is echt een antwoord op een gebed, want ik wist gewoon niet waar ik moest beginnen. Dat hij in mijn stoel kwam zitten, daar werd ik zo blij van. Het gaf me het vertrouwen dat het allemaal goed komt!’

Ton: ‘Als eerste zijn we maar eens gaan rekenen. Loonadministratie is in zekere zin een kunstje dat je moet beheersen. Wij doen dat dagelijks en weten precies hoe het werkt. Je ziet vaak dat administratiekantoren het erbij doen. Zij hebben te weinig aandacht en te weinig ervaring om het goed te regelen. En het is zoals het ook bij een huisarts werkt: als de huisarts twijfelt, dan stuurt hij je door naar een specialist. Al rekenend kwamen we er snel achter dat er echt een paar dingen niet goed gaan.’

We kijken naar het hele plaatje

Ton: ‘Als CBBS aan de slag gaat met een klant, dan proberen we het hele plaatje in beeld te krijgen. We kijken niet alleen naar een salarisstrookje, al moet die natuurlijk helemaal kloppen. We denken graag mee met een klant. Jhonny Diaz was ook op zoek naar een goede accountant die zijn administratie verder kon helpen te organiseren. Kijk, daar denken we dan goed in mee.’

Blij en dankbaar

Jhonny: ‘Ik ben echt blij en dankbaar. Nu Ton met ons meedenkt ervaar ik direct veel meer rust. De hele tijd dacht ik toch ‘hoe kan dit nou?’. Ik ben al jaren met deze onderneming bezig, en we hebben het echt druk en het loopt goed. Maar waar al het geld naartoe gaat, daar had ik maar weinig zicht op.’

Ton: ‘Het is wel grappig dat je een consult bij een klant hebt terwijl je geknipt wordt. Maar het is wel ideaal.’ Hij vervolgt lachend: ‘Dit is overigens de eerste keer dat ik betaal voor het geven van een consult.’

CBBS Advies is u graag van dienst om als u zelf vragen heeft over uw (salaris)administratie. Misschien is u nog niet duidelijk welke oplossing u nodig heeft. Daar denken we graag in mee. U kunt contact met ons opnemen door ons te mailen advies@cbbs.nl of te bellen 070 – 33 53 025.

Wij staan voor u klaar

Stuur een mail

Onze klantenservice helpt u verder (binnen 1 werkdag een reactie)

Bel 070 335 30 00

Op werkdagen van 08:30 tot 17:00

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief

Het laatste nieuws

Blijft op de hoogte van de ontwikkelingen en onderzoeken van CBBS.

Bekijk al het nieuws