In een wereld waar bedrijfsefficiëntie en naleving van de regelgeving steeds belangrijker worden, is het uitbesteden van de payroll een strategische keuze voor vele bedrijven. Onze payrolling services bieden niet alleen een oplossing voor complexe salarisadministratie, maar stellen bedrijven ook in staat om zich te concentreren op hun kernactiviteiten. Op deze pagina wordt ingegaan welke payroll services CBBS aanbiedt. Bezoek ook onze hoofdpagina over payrolling.

Payroll services

Onder payroll services verstaan we de diensten die CBBS aanbiedt onder haar payroll tak. In de basis nemen wij het juridisch werkgeverschap op ons. Daarmee nemen wij de risico’s van het werkgeverschap op ons, terwijl de medewerker uitsluitend bij u mag werken. Maar daar begint onze dienstverlening slechts. Wij doen de salarisadministratie, salarisverwerking, personeelsadministratie en zorgen voor een naadloze communicatie hierover. Maar ook op het gebied van strategisch HRM en juridisch advies kunnen wij u helpen. Om te beginnen al met deze tips voor werkgevers over payrolling.

Een goede payrollpartner kenmerkt zich door betrouwbaarheid, nauwkeurigheid, en compliance-expertise. Ze moeten up-to-date zijn met de laatste wet- en regelgeving en in staat zijn om snel aan te passen aan veranderingen in de markt. Daarnaast is een sterke klantenservice essentieel voor het effectief beantwoorden van vragen en het oplossen van eventuele problemen. Onze collega’s staan klaar om u snel en precies antwoord te geven.

Stappenplan van het Payrolling Proces

Het payroll proces biedt een helder en gestructureerd overzicht van hoe onze dienstverlening functioneert, vanaf de initiële overdracht van werknemersgegevens tot de uiteindelijke uitbetaling van salarissen en het beheer van bijbehorende administratieve taken.

 

  1. Overdracht van werknemersgegevens aan CBBS.
  2. Opstellen van contracten en aanmaken van medewerkersdossier.
  3. Berekening van salarissen, premies, belastingen en andere aftrekkingen.
  4. Genereren van loonstroken en uitvoeren van betalingen aan werknemers.
  5. Indienen van belastingaangiften en naleven van arbeidsvoorwaarden en -wetgeving.
  6. Verzorgen van jaaropgaven en andere werknemersgerelateerde documentatie.

Taken die wij voor opdrachtgevers uitvoeren bestaan onder andere uit: Salarisadministratie, het opstellen van arbeidsvoorwaarden, het toepassen van de juiste premies, een up-to-date administratie van de personeelsgegevens bijhouden, implementeren van personeels-doelstellingen. Hiermee bieden wij een complete payroll service.

Met onze jarenlange ervaring hebben wij de vaardigheden om weinig tijd te besteden aan de standaardtaken van salarisadministratie en personeelsadministratie. Onze professionals weten dit foutloos uit te voeren. In de praktijk blijkt dit niet bij iedere werkgever een gegeven. U kunt in dit blog veelvoorkomende payroll-fouten vinden en hoe ze te vermijden.

Voor de opbouw van de kosten en premies voor deze basisdienstverlening kunt u ons artikel over de kosten van payrolling raadplegen.

Aanvullende Payroll services

Bij CBBS begrijpen we dat de basis, onze standaard dienstverlening, een goed uitgangspunt is, maar dat het in de meeste gevallen niet aan de specifieke eisen van een organisatie voldoet. Om te zorgen dat we maatwerk kunnen leveren, bieden we ook aanvullende diensten om u zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen.

HR-Consultancy:

Naast de standaard administratieve taken die bij een payrollbedrijf onder de standaarddienstverlening vallen, biedt CBBS ook aanvullende HR-consultancy aan. Met onze ruime ervaring en expertise, zijn wij de uitgewezen partner voor complexe HR-kwesties, waaronder conflictresolutie en verzuim.

Compliance en juridische ondersteuning:

Complexe juridische- en compliance-kwesties komen van tijd tot tijd voor. CBBS heeft de expertise en kennis in huis om u hier op een vertrouwde manier in te ondersteunen. Wij nemen de casus met u door, geven u advies en kunnen helpen met het opstellen van juridische documenten en -contracten.

Geautomatiseerde HR-systemen:

Dankzij het gebruik van het ERM-systeem AFAS, zijn wij in staat om u als opdrachtgever een managementinformatiesysteem beschikbaar te stellen, en uw medewerkers (die bij ons op de payroll staan) toegang tot een zelfbedieningsportaal.

Payroll services voor internationale werknemers:

Wanneer u de perfecte kandidaat voor een positie hebt gevonden, die niet de Nederlandse nationaliteit heeft, dan zijn er een breed scala aan extra wet- en regelgeving om rekening mee te houden. CBBS heeft de expertise in huis om dit type werknemers op de payroll te nemen, via ons bedrijf Hilfort. U kunt meer informatie hierover vinden op de website van Hilfort.

Werving en selectie:

Binnen de CBBS groep hebben wij een team van experts die werkgever en werknemer aan elkaar koppelen. Bent u opzoek naar de perfecte kandidaat, maar kunt u die niet vinden? Wij kunnen u helpen met ons grote bestand aan sollicitanten. Of misschien heeft u personeel dat u op een andere werkplek wil plaatsen. Ook hierbij kunnen onze professionals helpen. U kunt hier meer over vinden op onze flex website.

payrolling service flex

Payrolling voor Verschillende Bedrijfstypes

De aanpak en diensten van payrolling kunnen variëren afhankelijk van het type en de grootte van het bedrijf. Voor startups kan payrolling bijvoorbeeld meer gericht zijn op flexibiliteit en schaalbaarheid, terwijl grotere bedrijven wellicht meer behoefte hebben aan uitgebreide HR-ondersteuning en internationale payrollcapaciteiten. CBBS is gedreven om voor alle typen klanten de juiste samenstelling aan diensten te vinden.

Payrolling services afspraken

De rol van technologie in moderne payrolling

Om te zorgen dat onze dienstverlening van een zo hoog mogelijke kwaliteit is, maken wij voor al onze payroll gerelateerde diensten gebruik van het softwarepakket AFAS. Hiermee kunnen we onder andere zelfbedieningsportalen voor werknemers en werkgevers realiseren. Wat AFAS precies is en hoe dit softwarepakket onze dienstverlening ondersteunt kunt u vinden op onze AFAS software pagina.

Het belang van juridische compliance in payrolling

Een van de belangrijkste aspecten van payrolling is het waarborgen van naleving van de steeds veranderende arbeids- en belastingwetgeving. Het niet naleven hiervan kan leiden tot aanzienlijke boetes en juridische problemen.

Payrollbedrijven zijn experts in het navigeren door complexe wettelijke kaders. Ze houden voortdurend wijzigingen in de wetgeving bij en passen de payrollprocessen dienovereenkomstig aan om volledige compliance te garanderen.

Neem direct contact op

We helpen u graag verder en zoeken naar de beste oplossing voor uw organisatie. Vul hieronder uw gegevens in en we reageren zo spoedig mogelijk.

Op werkdagen zijn we van 08:30 tot 17:00 ook telefonisch bereikbaar op nummer 070 335 30 00.