Administratie- en belastingadviesbureau Van de Merwe deed altijd de loonverwerking voor klanten intern. Ook alle wijzigingen in cao’s en wetgeving voor diverse branches voerde Van de Merwe zelf door. Dat kostte tijd, veel tijd. Tijd die Jos van de Merwe, eigenaar en oprichter, graag aan het ondernemen zelf besteedt.

‘CBBS is gespecialiseerd in cao-wijzigingen en werkt altijd het loonverwerkingspakket bij. Zo worden wij ontzorgd en we weten dat de gegevens van onze klanten in betrouwbare handen zijn.’

Snelle service

Van de Merwe is een jong kantoor met zo’n 70 organisaties in het klantenbestand. CBBS voert sinds 2013 de salarisadministraties voor de ca. 200 medewerkers van deze organisaties. ‘En dat werkt goed. Als we ’s morgens voor 11.00 uur de salarismutaties aanleveren, hebben we dezelfde middag voor 16.00 uur de loonstroken binnen. Ook de implementatie van de salarisservice verliep gesmeerd: binnen een maand waren we up and running.’

Experts op cao-gebied

Van de Merwe vindt het een prettig idee dat CBBS zo goed op de hoogte is van diverse complexe en minder complexe cao’s en branchespecifieke regelingen. ‘Daardoor worden wij als organisatie echt ontzorgd. We hebben geen omkijken meer naar het up-to-date houden van onze salarissoftware: dat wordt gedaan en geeft ons meer tijd voor ondernemen.’

HR Dashboard én salarisservice

Van de Merwe heeft besloten ook HR Dashboard aan zijn klanten aan te bieden. ‘Momenteel zitten we midden in de implementatiefase. Een forse klus waarbij CBBS steeds constructief en oplossingsgericht met ons meedenkt. Straks kunnen wij met beide geïntegreerde pakketten onze klanten een extra en nóg completere online service bieden.’

Nooit verwacht!

Van de Merwe en CBBS werken relatief kort met elkaar samen. De samenwerking verloopt beter en soepeler dan Van de Merwe vooraf had verwacht. ‘De organisatie is niet zo groot. Dat is een groot voordeel: de juiste persoon is snel bereikbaar en kent onze naam; we zijn geen nummer. Door dat persoonlijke element ontstaat makkelijker een vertrouwensband, de basis voor een goede samenwerking.’

Andere ervaringen van klanten

‘Het gaat om je inkomen, dus vertrouwen is belangrijk. Van ons krijgt CBBS dat zeker: het is een echt familiebedrijf met passie en betrokkenheid bij de klant – net als wij.’

Olivia de Wolf Albert Heijn De Wolf, Mede-eigenaar Albert Heijn De Wolf


Benieuwd naar meer verhalen? Lees de klantervaringen.

Het was tijd om te digitaliseren. Voorheen hielden we nog handmatig alle personeelsgegevens en salarisadministratie van al onze 40 medewerkers bij. De eerste stappen in het digitaliseringsproces zijn inmiddels gezet.

Directeur Rixax Verhuur, Mark van Meer


Benieuwd naar meer verhalen? Lees de klantervaringen.

We werken al jaren naar tevredenheid samen met CBBS. Het is een toegankelijke en transparante partner. Niet te groot, wel laagdrempelig. Bij vragen is de juiste persoon goed bereikbaar wat de communicatielijnen kort houdt. Er zijn voor CBBS geen problemen, maar uitdagingen. Oplossingsgericht denken staat hoog in het vaandel.

Financieel directeur NVT Onderhoudsgroep, Marcel Kamps


Benieuwd naar meer verhalen? Lees de klantervaringen.

CBBS stuurde al snel na ons eerste gesprek twee ervaren consultants om onze salarisadministratie te beoordelen. Doordat zij zo goed op de hoogte zijn van onze cao, is CBBS voor ons een belangrijke sparring partner voor loonverwerking geworden. Dat uit deze samenwerking ook nog een besparing rolt, is natuurlijk mooi meegenomen.

Adjunct-directeur SW Groep, Koen Poppema


Benieuwd naar meer verhalen? Lees de klantervaringen.

Wij staan voor u klaar

Stuur een mail

Onze klantenservice helpt u verder (binnen 1 werkdag een reactie)

Bel 070 335 30 00

Op werkdagen van 08:30 tot 17:00

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief